video picasa

martes, 8 de febrero de 2011

disposistivos de entrada e saida

Dispositivos de entrada

Rato.Este dispositivos permite transmitir informacion ao ordenador de dous modos: desplazandolo por unha superficie para provocar o movemento do seu indicador na pantalla, e pulsando os seus botóns para realiar certas accións en funcio de onde este colocado o indicador.



Teclado o modo mais frecuente de introducir informacion no ordenador



Lectores de codigos de barras.Los codigos de barras son un conxunto de lineas verticais de cor negra que teñen distintos grosores.Un lector de codigo de barras é un dispositivo capaz de ler e interpretar a devandita secuencia de barras, permitindo ao ordenador identificar o producto,y obteniendo,asi, informacion acerca do; por exemplo, o seu nome e o seu prezo.


Escáner.Es un dispositivo que permite introducir informacion dende documento en papel.La calidade dun escaner mídese en ppp ou dpi,indica o n.º de puntos que toma de cada polgada (2,54 centi metros)


Joystick.Introduce no ordenador os movementos efectuados sobre a súa panca e algunhas ordenes mediante a pulsacion de algun boton.Se utiliza en ámbitos tridimensionais e maioritariamente en xogos.


Comprimidos digitalizadoras.Esto taboleiros utilízanse para realizar debuxos e graficos con precision, son frecuentes en aplicacións de debuxo.


Lectores de bandas magneticas.Son dispositivos capaces de ler informacion gravada e n unha banda magnetica.


Pantallas tactiles.Ofrecen a posibilidade de introducir informacion con só situar un dedo na súa superficie; por ej, elixir unha opcion,ejecutar unha orden,obtener informacion,etc.


Tablet PC.Tienen un tamaño intermedio entre os portatiles e as PDA,Suelen ter unha pantalla de 10 ´ ´ que serve para introducir datos, de forma semellante ás PDA.


Camaras
digitales.Existe dispositivos que permite introducir tanto imáxenes coma videos no ordenador.Entre eles estan as camaras fotograficas dixitais, cuxas imagenes dixitais poden descargarse ao ordenador para se manipuladas e as camaras dixitais de video,que,ademas de ofecer a posibilidade de transferir susu gravacións dixitais ao ordenador para que sexan editadas, poden ser utilizadas para transmiti imagenes en tempo real.


Microfono.Este instrumento ouede ser tambien utilizado como dispositivo de entrada, sempre e cando se dispoña dunha tarxeta de son no ordenador.


Clic aqui para mais información.

 



Dispositivos de saída

Monitores


Permite visualizar o resultado da información procesada,pero,además o ordenador utilízao para mostrar ao usuario as mensaxes e as opcións que lle permitirán a este tomar decisións.


Monitores convencionales(CRT): o seu funcionamento baséase na utilización dun tubo de raios catódicos que envía, dende o fondo cara á pantalla, unha corrente de electróns que ao chocar cunha superficie de material fosforescente situada na parte inferior da pantalla,la ilumina, formándose as imaxes.


Pantallas planas de cristal liquido(LCD): estes monitores,evolucionados de pantallas de calculadoras e portátiles, utilizan millóns de celas de cristal líquido que se polarizan e permiten o paso de determinados raios, que compoñen a imaxe no monitor.

Pantallas planas
TFT: están constituídos por unha matriz de millóns de puntos; cada punto é un transistor que actúa de forma independente, co seu color,brillo,tono,etc, e o conxunto de todos eles forma unha imaxe de alta calidade.

Monitores de plasma: trátase tamén de monitores planos, habitualmente de grandes dimensións, baseados na utilización dun gas (plasma)que, en cada un dos puntos da pantalla,adquiere o color,brillo,etc,necesarios para conformar a imaxe.


Impresoras

 
As impresoras permiten obter a información imprimida en distintos soportes físicos: papel, transparencia,etc.


Tradicionalmente conectábanse ao ordenador a través dun porto parlelo,pero actualmente é a través dun porto USB,o ben, dunha forma inarámica.


A calidade dunha impresora mídese en ppp(puntos por polgada) ou dpi(dots per inch)


A velocidade mídese en cps(caracteres por segundo) aínda que actualmente é por pmm(páginas por minuto)


En función da súa tecnoloxía clasifícanse en:
 
Impresoras de margarida ou matriciales:xa en desuso, baseaban a impresión no golpeo sobre unha fita impregnada de tinta que, ao tomar contacto co papel, marcaba nel a información.


Impresoras térmicas: este tipo de impresoras basea o seu funcionamento na tinguidura do papel mediante un proceso térmico.


Impresoras láser
: utilizan unha tecnoloxía similar ás das fotocopiadoras. Son bastante mais rápidas e permiten obter resultados de alta calidade.


Impresoras de chorro de tinta:dada a súa boa relación calidade/prezo estas son as utilizadas entre os usuarios de ordenadores persoais. Trátase de impresoras de cor, que obtén a impresión pola inxección de tinta líquida a través de cabezais.

Plotter

Un plotter está constituído por un brazo robótico, en cuxo extremo se encontra unha plumiña; a gran diferenza respecto ás impresoras é que realizan debuxos con trazos continuos, conseguindo así figuras (circulo, curvas...) de gran calidade. Outra importante característica do plotter é que, a diferenza da impresora, pode utilizar papel de grandes dimensións.

 
Microfilme COM(Computer Output in Microfilme)

As páxinas de información son fotografadas mediante unha cámara especial e transfórmanse en imaxes de 1,5 cm cadrados, que posteriormente son agrupadas en fichas (cada unha destas fichas contén aproximadamente cen imaxes). Para poder ler a información dunha ficha necesítase un lector de microfichas, que proxecta unha imaxe ampliada dela nunha pantalla.



 




A frecuencia indica o número de veces que mostra as imaxes nun segundo, un valor baixo de frecuencia supoñerá que a imaxe vibre e que a vista teña que esforzarse máis do habitual.


A resolución dun monitor depende do número de puntos(píxeles), que se obtén como produto do número de liñas (filas) polo número de pixeis de cada unha de ellas(columnas), ademais, o número de cores tamén inflúe na calidade da imaxe. Os dous parámetros anteriores obrigan a que tanto a tarxeta de vídeo coma o monitor sexan compatibles porque, pola contra, a imaxe non se vería ou sairía deforme.





A resolución dun monitor indícase empregando a seguinte nomenclatura: 1021 X 768, que ha de interpretarse como 1024 columnas e 768 filas, neste caso, a imaxe terá 786 432 píxeles.






Por outra parte, para que unha imaxe  se mostre cun número determinado de cores, necesítase unha cantidade de bits que de a información de cada píxel. Na táboa seguinte móstranse o número de píxeles para alguns niveis de cor.



Nº de cores                                               Bits necesarios por píxel
2                                                                                    1
4                                                                                    2
16                                                                                  4 
256                                                                                8
65 536                                                                         16
16,7 millones                                                              24
4 295 millones                                                            32

O número de cores é igual a 2 elevado ao número de bits.

No hay comentarios:

Publicar un comentario